środa, 2 grudnia 2015

BOOKATHON- Harry Potter i Kamień Filozoficzny

Czas na drugi dzień maratonu czytelniczego. Wczoraj wyzwaniem było przeczytać książkę z listy tytułów BBC. Wybrałam Harrego Pottera, mimo, że to klasyk to chciałam przeczytać wydanie ilustrowane, dlatego skupię się na ogólnym wydaniu książki niż na treści, gdyż uważam, że większość osób czytało tę książkę. Nie przedłużając zapraszam do recenzji

Autor: J. K. Rowling
Wydawnictwo: Media Rodzina
Ilość stron: 248


Kto nie zna Harrego Pottera? Chłopca, który przeżył. Pamiętam jak byłam młodsza to w okresie świątecznym w telewizji oglądałam zawsze Harrego, nie mogłam go przegapić. Jednak taką fanką nie zostałam od razu a książki przeczytałam dopiero pod koniec gimnazjum. Wtedy zaczęłam uwielbiać książki z tej serii. 




Książka opowiada o losach Harrego, który jako niemowlak przeżył starcie z Czarnym magiem, najgorszym ze wszystkich, najstraszniejszym, Lordem Voldemortem. Po tym zdarzeniu jego rodzice zginęli a Harry trafił do wujostwa w świecie mugoli, czyli tym nie magicznym. Po 11 latach mieszkania z okropnym, grubym i nie miłym dla chłopca kuzynem i wujkiem przychodzi list. W nim napisane jest, że Harry dostał się do szkoły magii w Hogwarcie jednak dopiero dzięki interwencji gajowego Hagrida, Harry dostaje pozwolenie na pójście do szkoły.  



Nasz bohater już w pociągu poznaje swojego najlepszego przyjaciela Rona, który opowiada mu o świecie magicznym. Oczywiście pojawia się też Hermiona w pociągu jednak ich przyjaciółką zostaje później. I tak oto losy Harrego ciągną się dalej. Na swojej drodze poznaje mnóstwo ludzi, jedni okazują się dobrymi inni zaś tymi złymi bohaterami, ruszającymi się roślinami, trollami czy centaurami.



Moim zdaniem ta powieść jest dla każdego, młodszego a także dla starszej osoby, bo kto nie chciał w dzieciństwie otrzymać takiego listu jak Harry albo przejść przez peron 9 3/4? Ilustracje w książce są przepiękne oprócz wizualizacji Rona, akurat te ilustracje mi się bardzo nie podobają. Ilustracje znajdują się na prawie każdej stronie, przez co jest idealna jako prezent dla młodszych osób.


Ocena 10/10


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz